fredag 14 mars 2008

I've got no party to go to

Jag har i flera månader förberett mig inför en stor fest jag varit bjuden till. Har haft ångest för allt, presenten, skorna, väskan, klänningen, håret, ja hela mig själv för att vara exakt. Det första problemet jag lyckades lösa var just presenten, den lyckades jag efter mycket om och men hitta i en obskyr bokhandel i Californien. Via nätet då så klart. Kvar fanns alla de andra problem som visade sig vara så mycket svårare att komma till rätta med. Så igår slog jag till på ett par svarta itelienska skor med lagom hög, dansvänlig klack och litet strasspänne (tyvärr ingen bild ännu) och till dem en liten partyväska från danska Tomato. Jag fick inte ta den grå för mina barn eftersom den var för "tantig" men den svarta passerade deras kritiska ögon. Så blev det ett hål i plånboken igen.
Väl hemma konstaterade jag att jag faktiskt hade en tänkbar klänning hängade i garderoben och självförtroendet började likna hybris. Så ringer telefonen. Festen är inställd. All denna ångest för ingenting...

Inga kommentarer: