fredag 7 mars 2008

Städa, städa varje fredag och så...

Jag är ingen miljövän när det kommer till städning det måste erkännas. Det ska lukta starkt och gärna fräta lite för att bli rent är min uppfattning. Därför använder jag Ajax badrumssprej, en förälskelse sedan första tv-reklamen. Eftersom jag i övrig är en hyfsat global warming-tänkande person så använder jag dock refiller till flaskan. Men. Här uppstår ett problem. Refillen innehåller 500 ml och flaskan rymmer exakt samma mängd. Enligt vad som står på respektive behållare. När man häller över refillen i flaskan med hjälp av den fiffiga skruvkonstruktionen så
blir det alltid rengöringsmedel över. Rengöringsmedel i handfatet, på flaskan, på mig och alla andra tänkbart olämpliga ställen. Varför är det så? Det känns som att någon av behållarna far med osanning när det gäller deras inre mått. Eller fyller Ajax på mer i refillen för att få mig som konsument att tycka att jag gjort ett fynd? Att jag väljer ett företag som ger mig mer? En slags frikostig snålhet?
Vippan ni ser på bilden är inte min. Den är lånad från http://www.falbygdensstruts.se/ där jag kpte min fina cersie vippa.

3 kommentarer:

Petra sa...

Alltså jag tycker det blir så löddrigt med Ajax badrum! Är det en stuts som fått sätta livet till för din städiver :-O Och åkte du ända till Falköping för att köpa detta? Men den är fin och ser ut som en blombukett! Jag kommer snart till jobbet och vill höra skvaller...

Peace in mind sa...

Hej här är en bloggare som kommer fr Petra! Vi kör på grumme grönsåpa, till städ och i hår. Funkar så perfekt, haha:) Strutsen var fin, den däremot kanske inte gillar såpa...

Miss Fine sa...

Anna: Det fina med strutsvippan är just att den förutom att damma saker bra, tål att tvättas. Sen är den härligt glamorös.